Taipei 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Johannes en Janneke Berhitu - WaarBenJij.nu Taipei 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Johannes en Janneke Berhitu - WaarBenJij.nu

Taipei 2

Door: johannesenjanneke

Blijf op de hoogte en volg Johannes en Janneke

08 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Op onze tweede dag in Taipei zijn we weer met de metro op pad gegaan. Eerst naar de Longshan temple gegaan. Dit is de oudste Chinese tempel van Taipei. Het ligt in de oudste wijk van Taipei. Taiwanesen brengen hier veel offers zoals wierook, kaarsen, rijst, fruit en orchideeen. Vervolgens zijn we naar Sun Yat Sen Memorial Hall gegaan. Hier wordt de oprichter van Republiek China herdacht. Ieder uur is er een wisseling van de wacht. Dit was indrukwekkend om te zien, vol millitaire tradities. Vervolgens zijn we naar Chiang Kai-shek Memorial Hall gegaan. Hier wordt Chiang Kai-shek geeerd, een latere president. Het was mooi om te zien, maar wij vonden het wel erg zelfverheerlijkend overkomen. Ook hier was de wisseling van de wacht bezig volgens dezelde tradities. Hierna hebben we een lange metro-tocht gemaakt naar Tamsui. Hier waren historische straten te zien, vol met marktkramen. Het plaatsje lag aan een inham van de zee. Het leek erop of er veel mensen uit Taipei komen om er te ontspannen (langs de boulevard lopen, lekker eten e.d.). 's Avonds zijn we naar the 101 Tower by night gegaan. Ook in het donker erg indrukwekkend om te zien. Onder de rook van de 101 hebben we buiten lekker kunnen eten.
De volgende dag hebben we afscheid genomen van ons hotel. Wat we zeker zullen missen is de verwarmde WC-bril ;)!
De volgende dag werden we om 12.00 met de taxi naar het vliegveld gebracht. We zijn via Singapore naar Surabaya gevlogen. In Surabaya aangekomen was het erg fijn dat we niet in de lange rij hoefden te staan voor een visum. We hadden dit namelijk al via ViceVersa vanuit Nederland geregeld. Op het vliegveld was het hectisch en druk en begon het spel van afdingen. Heel fijn was dat Johannes zich heel goed verstaanbaar kan maken in het Maleis. We hadden daardoor snel geld gewisseld en een taxi geregeld. Deze bracht ons naar ons hotel in Surabaya. Het verbaasde ons dat we geen standaardkamer kregen, maar een suite. Dit verraste ons! Om 1 uur ' snachts hebben we nog lekker genoten van een Soto Ayam in het restaurant van het hotel; Selamat Makang!!

• 08 Juli 2012 - 12:00

Fam Aarts!:

Ha vakantiegangers... Leuk, die verhalen en foto's! Zo blijven we op de hoogte en kunnen we meegenieten van waar jullie van genieten!
    En het is nog maar het begin ;)! Geniet ervan en zorg goed voor jezelf!
    x Lotte en de rest...

• 08 Juli 2012 - 12:54

Marianne En Fer:

Hallo Janneke en Johannes,

Leuk om te zien wat jullie allemaal zien en beleven. Het ziet er imposant uit.
    Heel veel plezier en geniet van al die indrukken.

Groetjs,
    Marianne en Fer

• 08 Juli 2012 - 17:45

Maja Van Vice Versa:

Fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie! En die suite....... lijkt er dus op dat mijn speciale vermelding (remember...spel meespelen!) in jullie boeking vruchten afwerpt! geniet ervan en ik ga jullie graag volgen!

• 08 Juli 2012 - 18:46

Pop:

Hey vakantiegangers bedankt voor jullie berichtje! Het ziet er alllemaal goed uit. Tot de volgende reisverslag weer. Liefs en kusjes uit de regenachtige venray.

• 08 Juli 2012 - 20:23

Marie-Anne En Tom:

Super leuk verslag. Wil graag jullie volgen. Fijne reis. Groeten, Marie-Anne en Tom

• 09 Juli 2012 - 07:39

Mieke:

Hey! Leuk om jullie belevenissen hier te kunnen volgen:) Tot nu toe klinkt het allemaal erg goed. Geniet van jullie bijzondere reis! Liefs uit Venray.

• 09 Juli 2012 - 10:58

Hanneke:

Wat een gave foto's! Leuk om zo een beetje mee te kijken met jullie tijdens deze bijzondere reis. Geniet er van! Groetjes Hanneke

• 09 Juli 2012 - 12:56

Wendy:

Wauw!!! Genieten....

• 09 Juli 2012 - 20:21

Sandra:

Hey avonturiers!
    Jullie grote reis is begonnen. Wat gaaf zeg!
    Ik hoorde van ons mam dat we jullie hier kunnen volgen, dus dat doen we zeker. Mooie foto's. Gerold vond de krabben wel indrukwekkend! Ik zie ze eerlijk gezegd liever zwemmen. Gaan jullie nog duiken/snorkelen?
    Geniet van jullie bijzondere trip.

Groetjes, Sandra & de bubs!

• 09 Juli 2012 - 21:14

Mena:

Op Laura's verjaardags feest hadden Rob en Bram jullie reisverslagen aan iedereen voorgelezen, iedereen was onder de indruk van de leuke fotos, vooral de verwarmde toiletbril en de soto ayam!!

Geniet van jullie reis en Nani pas goed op Janneke you never know.

XXX Laura, Lisa Claudia en Mena

• 10 Juli 2012 - 10:06

D&G:

Indrukwekkend! en dit is pas het begin, beloofd veel! geniet ervan!

LFSD&G