Seminyak en terugreis - Reisverslag uit Venray, Nederland van Johannes en Janneke Berhitu - WaarBenJij.nu Seminyak en terugreis - Reisverslag uit Venray, Nederland van Johannes en Janneke Berhitu - WaarBenJij.nu

Seminyak en terugreis

Blijf op de hoogte en volg Johannes en Janneke

12 Augustus 2012 | Nederland, Venray

Vanuit Ubud zijn we op 3 augustus naar Seminyak gereisd (ongeveer een uur rijden). Seminyak is een populaire, trendy badplaats dichtbij Kuta in het zuiden van Bali. Ook hier kregen we weer een mooie villa met een eigen zwembad tot onze beschikking. We zouden hier 4 nachten verblijven en wilden deze laatste dagen vooral uitrusten en weinig meer ondernemen. Dat is dan ook zeker gelukt! Helaas was het weer de eerste dagen wat bewolkt, net zoals in Ubud, maar werd het de laatste dagen heerlijk zonnig zomerweer. We hebben genoten van ons eigen zwembad, maar zijn ook twee dagen naar het Gado-Gado strand van Seminyak gegaan. Een breed zandstrand waar mooie golven te vinden zijn voor als je wilt wave-boarden. Op zondag werd het later op de middag steeds drukker. Doordat dit ook de vrije dag van veel Balinezen is, kwamen zij ook genieten. Er werd door hen veel gevoetbald en ook werden lekkere hapjes verkocht (zoals loempia’s). Het was een gezellige drukte op het strand en we hebben genoten van de mooie zonsondergang.
Tijdens de avonden in Seminyak hebben we heerlijk gegeten en rondgeslenterd. Doordat Seminyak een beetje het Saint Tropez van Bali is, zijn er veel mooie winkels (met mooie prijzen) te vinden. Deze prijzen waren we al even niet meer gewend…. Gelukkig voor onze portemonnee moesten we rekening houden met de bagagekilo’s!
In Bali, maar vooral in Seminyak, hebben wij veel mooie, grote vliegers gezien. Het was een mooi gezicht om deze vliegers hoog aan de hemel te zien staan.
Na 4 dagen moesten wij ons dan toch klaar gaan maken voor onze vlucht naar huis. Gelukkig lag ons laatste hotel niet ver van het vliegveld van Denpasar af. We zijn eerst in 5 uur naar Taipei gevlogen. Daar hebben we een tussenstop van ongeveer 2 uur gehad. En vervolgens begonnen we aan onze laatste vlucht naar Frankfurt. Deze duurde bijna 14 uur. Op woensdagmorgen kwamen we al vroeg aan in Frankfurt. Na 5 weken was het weer fijn om thuis te komen en onze familie en vrienden terug te zien!

We zullen onze tijd in Indonesië enorm gaan missen. Het is een ontzettend mooi land en mag met recht de Gordel van Smaragd genoemd worden! We hebben een supervakantie gehad! Iedere plek waar we geweest zijn heeft wel een bijzondere herinnering achtergelaten.
In Taipei was de 101-tower absoluut een hoogtepunt, maar ook de nightmarkets, de schone stad en het ervaren van het ordelijke, gestructureerde leven daar.
In Surabaya zagen we voor het eerst invloeden uit- en gevolgen van het koloniale tijdperk. Het heeft ons nog meer bewust gemaakt van wat zich allemaal in de geschiedenis heeft afgespeeld.
De zonsopkomst bij de Bromo-vulkaan was erg indrukwekkend en zo mooi om mee gemaakt te hebben. We hadden dit niet willen missen!
In Ambon was het warme en gastvrije contact met de familie heel bijzonder en ontroerend om mee te maken. De herinneringen die opgehaald werden, het heerlijke eten, de ontmoetingen… Heel fijn was dat we deze ervaringen met zijn tweeën konden delen.
In Saparua was het bijzonder om bijna de enige toeristen op een eiland te zijn. De mooie natuur, de lege stranden, het contact met de plaatselijke bevolking en natuurlijk Benteng Duurstede met zijn historie… allemaal even mooi!
Het hoogtepunt in Bali was toch wel onze wandeling tussen de sawa’s met op de achtergrond de vulkaan Gunung Agung. Maar ook het Hindoegeloof met zijn offerrituelen en ceremonies, de tempels, de waterpaleizen, de mooie stranden, het snorkelen en het culturele leven rondom Ubud hadden we niet willen missen.
Op Lombok hebben wij genoten van onze geweldige, maar pittige tocht naar de mooie watervallen. Ook de rust en het vrijwel lege strand waren geweldig, evenals ons bezoek aan het paradijselijke Gili Air eiland.

We zullen deze reis niet snel vergeten en zullen er nog vaak met een goed gevoel (en met heimwee) aan terugdenken!
We willen iedereen bedanken die ons op deze mooie reis gevolgd heeft. Het was leuk om jullie reacties te lezen en te horen. Terimah Kasih!

• 12 Augustus 2012 - 22:26

Lotte:

Jullie bedankt voor de prachtige verhalen... En foto's... Geweldig om dit mee te mogen lezen...
    Maar nu toch ook wel weer fijn en gezellig dat jullie weer terug zijn!